söndag, juli 17, 2016

Inte så bra dag så här långt.

Nej, denna dag började inte så bra. Vaknade med blodiga lakan, då den inackorderade inte verkar ha något fästingmedel, vilket gör att hon får sådan där _stora_ fästingar. De syns inte förrän de är stora som kulor och faller av henne var hon än råkar stå för ögonblicket, eller som idag ligger. När jag vaknade, satte jag mig upp i en äcklig blodpöl. Fästing har ramlat av och blivit krossad av någon, vilket gjorde att det bara var skalet och slafset kvar. *blä* Det är tur att man har tvättmaskin! ;-)

Sedan gick vi ut i skogen och där stötte jag på en av de boende i föreningen. Denne frågade en neutral fråga, som sedan urartade i att han skrek och domderade, började prata om storleken på min kroppshydda och att jag bara ville förstöra för de boende i föreningen?! Helt galet... Det hela slutade med att jag skrek tillbaka att han kunde fara åt h-vete och sedan gick jag och djuren vidare.
Det blev en helrenovering av pälsar och klor. Därefter sprang de fyrfota som galningar på den stora ängen och jag gick och försökte få klart för mig vad den där galna boende egentligen höll på med?

När jag kommer hem och öppnar min mejl, visar det sig att personen i fråga skrivit ett mejl till styrelsen, där han anklagade mig för att ha varit den som var aggressiv och stod och skrek åt honom? Dessutom anklagade han mig för att vilja förstöra för alla boende i föreningen och att han minsann visste att det var flera i styrelsen som tyckte samma sak? Jag fattar fortfarande ingenting, men jag skrev i ihop ett svar som jag sedan vidarebefordrade till alla i styrelsen med hans mejl, där jag frågade om det han sagt om vad styrelsemedlemmarna tyckte stämde och att jag i så fall kan avgå. Så nu sitter jag här och väntar på svar... :-(

Inga kommentarer: